Blog

Voor ieder goed idee is geld? Ammehoela!

Een cliché in een wereld waar innovaties moeten landen; voor mobiliteit vaak bij overheden. Maar wat is de praktijk? Dat ‘goeie idee’ moet dichtgetimmerd zijn met een businesscase waar geen speld tussen te krijgen is, niet te afwijkend zijn en eigenlijk al een proven technology. Dus eigenlijk is er geld voor iedere geslaagde innovatie. Dan wordt er in concurrentie aanbesteed. Onredelijk maar begrijpelijk en vooral: het is de praktijk. Innovators zijn zelden van voldoende markten thuis en er is eigenlijk nooit geld om een idee ‘verkoopbaar’ te maken. Ook overheden hebben hier last van.

En nu?

Maak of houdt het klein, focus op implementatiekansen, zoek samenwerking en maak het idee kenbaar in termen die mensen aanspreken. En zoek een goedkoop en effectief podium. Wij als Movinnio proberen dat podium te bieden. Ook het Innovatieplein op de Dag van Verkeer en Mobiliteit (ieder jaar in november) zorgt voor een laagdrempelig podium, met stands voor innovaties en innovators. Evenals de prijsvraagfinale van IdeeMobiel.

www.ideemobiel.nl

Joep Dickhaut - Directeur Movinnio



Dit artikel komt uit

Deel dit artikel