Campagne voor speelplaats blinden en slechtzienden
De campagne heet 'Kom je buitenspelen' en is bedoeld om een speelplaats te creëren voor kinderen die blind, slechtziend of rolstoelgebonden zijn, schrijft Oog TV. Het plan ligt inmiddels op tafel. Nu is het zoeken naar mensen die hier concrete invulling aan gaan geven.
Weinig mogelijkheden om te spelen
Koninklijke Visio verzorgt onderwijs aan kinderen die blind, slechtziend of op een andere manier beperkt zijn. De meeste leerlingen van deze school worden elke dag met taxibusjes opgehaald en weer thuisgebracht. Mede hierdoor blijft vaak weinig tijd over om te spelen. Daarom wil Visio met de campagne een geschikte plek aanbieden waar de kinderen veilig kunnen spelen.
Duur
Aangepast speelmateriaal is duurder dan wat de school als standaard speeltoestel kan plaatsen. Daarom is de school naarstig op zoek naar mensen die het aangepaste speelmateriaal dat Visio voor ogen heeft, willen adopteren. Daarnaast houdt Visio het komende jaar verschillende acties om ervoor te zorgen dat de kinderen volgend jaar veilig kunnen buitenspelen op attributen waarmee slechtziende kinderen goed overweg kunnen.
Bij het thema van dit artikel betrokken organisaties
Meer artikelen met dit thema
Toolbox helpt gemeenten bij monitoren en evaluatie buitenspeelbeleid
16 feb om 12:34 uurOm inzicht te krijgen in de voortgang van beleidsdoelstellingen is monitoring en evaluatie van dat beleid van…
Advies NLsportraad: 'Maak dagelijks bewegen vanzelfsprekend'
2 feb om 09:25 uurOnvoldoende steun Tweede Kamer aan IVN
30 jan om 16:05 uurOnderzoek: hoe beweegvriendelijk is Nederland?
8 nov 2023Per 1 juli nieuw Warenwetbesluit Attractie- en Speeltoestellen
1 jul 2023Per 1 juli vervangt de Warenwetbesluit Attractie- en Speeltoestellen 2023 (WAS2023) het Warenwetbesluit…
Reactie toevoegen