Nieuws

Gamen op een waterglijbaan met internetaansluiting

Hoe maak je een glijbaanrit interactief? Producent iSlide uit Den Bosch geeft het antwoord met een waterglijbaan waarop je middels een internetaansluiting de uitdaging aangaat met andere badgasten.

Succesvol

Het thema van de glijbaan is in te stellen, van disco tot Halloween met bijbehorende geluids- en lichteffecten en bewegende beelden. Door het aanraken van de juiste stippen tijdens de glijbaanrit, kun je punten behalen en de records van anderen verbreken. iSlide heeft al zes van zulke projecten in Nederlandse zwembaden gerealiseerd, en voor 2015 zijn er nog eens twintig projecten ingeboekt in Europa.
 

"Vaak gaat het om het oppimpen van oude glijbanen voor openbare zwembaden," aldus Edwin Keijzer, bedenker van iSlide. Het bedrijf is gevestigd in Den Bosch, tezamen met ongeveer vijftien andere bedrijven die onder meer zwembaden, sauna's en open haarden leveren. Samen richten zij zich onder de naam The Art of Living Well op de vermogende particulier.
 

Wat willen de kinderen

Het initiatief kwam op gang door na te gaan wat kinderen willen. Daarvoor ging iSlide langs bij drie scholen in Nijmegen om te horen wat de behoeften waren. "Dat is gaming, interactie, competitie en social media," vertel Keijzer. "En steeds iets anders. Als ze drie keer hetzelfde zien, komen ze niet meer."
 

Zo verzorgt iSlide ook Facebookcampagnes voor de zwembaden waar ze voor leveren, bijvoorbeeld met tablets in het zwembad waarop een zwemmer zijn actiefoto kan delen. "Zo ontstaan er verdienmodellen waar wij vooraf nooit bij hadden stilgestaan."

Deel dit artikel